Newsroom ČT24 přišel s novým projektem #poucnypatek. Tento mediální slovníček si dal za úkol na konci každého pracovního týdne sdílet zajímavý novinářský termín a zábavnou formou vysvětlit jeho význam i historii.
Projekt odstartoval Newsroom před měsícem s cílem seznámit veřejnost s termíny novinářského povolání. Kromě všeobecně známé novinářské kachny, která se stala první nositelkou nového hashtagu, se tvůrci věnují i méně frekventovaným a složitějším žurnalistickým termínům jakými jsou například kopr, sólokapr či gerojš, a nabízí tak jedinečnou možnost, jak se nenásilně naučit něco málo z novinářského slangu. Projekt se zabývá také etymologií pojmů a nastiňuje zajímavé teorie jejich vzniku.
Nový hashtag se může pyšnit povzbuzujícími komentáři, fanoušci projektu chválí kreativitu i zajímavou myšlenku. Tvůrci se zároveň snaží své čtenáře zapojit a dát jim možnost navrhovat v komentářích pojmy pro další příspěvky. Instagramový účet Newsroomu ČT 24 bude na konci pracovního týdne patřit žurnalistice i nadále a jistě má v rukávu ještě spoustu novinářských termínů.